A single man

Inspiration 2010-12-24 16:08:37

DAGENS FILMMARATON inleddes starkt med A single man, Tom Fords första film som jag, till min egen förvåning, inte hade sett förut, och oj vad jag blev tagen! Jag njöt varenda liten sekund. Håren på mina armar reste sig av den fulländade, perfekta helheten han hade lyckats skapa genom att beartbeta varenda liten millidetalj. Kläderna var ju självklart oslagbara (det är ju som sagt Tom Fords film) men även allt det andra var så estetiskt tilltalande. Jag menar, bara en grej som filmens vinklar och fokus! Mmm, bara ryser av behag när jag tänker på det. Och sedan ljuset, och färgerna! De satte hela stämningen och livfullheten i omgivningen och kläderna. Klockrent!

 

Sammanfattningsvis, kan jag säga att filmen var som en djupdykning ner i en fasligt snygg reklamkampanj där modellerna hade fått liv och skapat sig en egen liten värld. Denna värld var i fullständig perfektion men samtidigt gripande brokig, nedfläckad och smutsig. En mycket smakfull kombination mellan estetik, mode, skådespel och relationer.

Så, all cred till Tom som tillsammans med sitt team har lyckats göra en fantastiskt, fantastiskt och ännu en gång fantastiskt film!

 

Grattis!

 


Kommentarer
Therese S säger:

Så snygg! Och bra.

2010-12-25 @ 09:21:36

Lämna din kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0