Back to my beloved era

Inspiration 2010-12-26 12:56:34
NU HAR JAG fått nog av den här så kallade "viloperioden" jag har haft i mitt liv. De senaste veckorna har jag inte avsatt någon tid alls för träning med ursäkten om att jag "behöver" vila, och ja, den ursäkten var godtaglig, i början...

Nu har det gått lite väl långt. Jag känner mig svag, orkelös, rastlös, svullen och bara allmänt ofit vilket inte är någon skön känsla, kan jag säga er. Det måste få ett slut, ett stopp och börjar från och med i dag. "Rivstartar" med ett spinningspass, core, och om orken finns, även lite armstyrka för att sedan stretcha ut kroppen länge och väl.

Åker iväg till London imorgon så då rubbas ju den återupptagna träningen igen men vi ska i alla fall promenera hela dagarna där så det är lugnt. Får kompensera med lite armhävningar (om min axel nu vill tillåta det), situps, rumpövningar, stabileseringsövningar och lite smått och gått på kvällarna istället. Det ska bli så skönt att få tillbaka styrkan i kroppen (inte för att jag har förlorat så mycket styrka men kontakten med musklerna finns inte där) men mest av allt längtar jag till att dansträningen ska börja igen, kan verkligen knappt bärga mig!


Bild: Hämtad från Google.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0