Glendale glitters

Photos 2010-12-15 18:36:54
HÄR ÄR lite bilder från mitt, Isaac och Rhondas besök av Glendale glitters i går kväll. I Peoria finns det en del som heter Glendale där pyntas en viss del av området med massvis med ljus varje år närmaste tiden kring jul. Det är så himla himla fint och jag är jätteglad över att Rhonda tog oss dit. Att bara promenera omkring där på nästintill folktomma gator på kvällen gjorde mig alldeles lugn i själen. Åh.
They do love each other.
Helt plötsligt såg jag en skylt på tyska. Jag blev väldigt förvånad men samtidigt väldigt glad. Jag saknar att studera tyska må jag säga.
Isaac smsade flitigt med sin nyfunna förälskelse (eller vad jag nu ska kalla det, har lite svårt att greppa deras förhållande, men jag tror att det börjar närma sig en relation i alla fall).
Såg de här skorna i ett skyltfönster. Visst har jag sett strumpor med små tår för tårna men skor med samma design, nej?
Vi blev hungriga och gick till en tysk restaurang för att äta. Såhär såg uteserveringen ut ungefär (den var egentligen mycket större).
Menyn var på tyska vilket jag tyckte var kul så jag ägnade ett bra tag med att sitta och läsa den innan jag slutligen bestämde mig.
Vi fick någon typ av svampsoppa till förrätt fast vi inte hade beställt den. Den var god i alla fall. Till huvudrätt åt jag gnocchi med kyckling och svamp. Det var gott men väldigt mättande.
Inne vid damtoaletten satt en anslagstavla med massor av bilder som jag tror kom från ägarna eller personer som har besökt stället. Där satt också den här lappen med massa fina små hälsningar.
Efter att länge ha suttit och pratat och skrattat över alla möjliga samtalsämnen började vi promenera tillbaka mot bilen. Vi gick förbi en gata där alla gatlyktor hade stora röda rosetter på sig. Så juligt så.
Vi stötte även på en häst och vagn. Vi föreslog att Isaac skulle ta en åktur tillsammans med Mariah. Lite klyschigt sådär men jag tycker det är en ganska mysig idé ändå som en sådan hopplös romantiker jag är.
Det var en mycket trevlig kväll.
Om ni någon gång skulle ha vägarna förbi Peoria under juletid borde definitivt svänga förbi Glendale, det är så värt det.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0