julkola, monstergrisar och sån't.

Moi 2010-12-22 23:57:58
EMMIE OCH LILLY, mina gamla klasskompisar från grundskolan kom förbi mig i dag för lite julstök (läs:bak) vilket slutade i olika spännande resultat.

I år valde vi att testa på lite nya grejer och gjorde, förutom mozartkulorna som är tradition, julkola och marsipanfigurer! Det var mycket skojsigt, speciellt marsipanfigurerna! Julkolan skötte ju i stort sett bara sig själv så det var ju inte så spännande direkt, egentligen, men gott var det (lite för sött för min smak dock men jag är ju inte så förtjust i sånt som smakar sött)!


Förberedda inför mozartkugelnrullande och marsipanfigursskapande.


Samtidigt kokade kolan på spisen.


I en klassisk Mozartkugeln är det mandelmassa i mitten och nougat runt som sedan doppas i choklad. I min familj har vi dock kommit fram till att det är mycket klokare att ha nougat i mitten och sedan mandelmassa runt för då smälter inte nougaten när man doppar den i den varma chokladen.


Lilly.


Emmie. Efter att vi hade rullat alla kulor satte vi igång med marsipanfigurerna.



Såhär blev slutresultatet i min debut om att skapa marsipangrisar! Söt va?


Okej, jag ljög faktiskt lite. Jag gjorde en rosa gris först men den blev så ful så mosade den och gjorde en snögubbe och en ny gris istället. Men den första grisen tycker inte jag räknas riktigt.


Emmies grisar.


Lilly gjorde lite speciella grisar hon. De såg antingen galna ut eller som monstergrisar.


Lillys snögubbe (hihi).


Hela familjen!


Mozartkulor. Yum.

Det var den dagen det. Blev ingen utgång trots att jag hade en riktig snyggdag i dag. Men men, julbaket var riktigt mysigt.

Nu kommer jag dock aldrig komma i säng efter allt socker jag har fått i mig (ja, jag åt socker, w o w). Hoppas energin tar slut snart, vill inte komma i säng alldeles för sent. Ber till hudgudarna också att jag ska slippa finnar (sockret, usch) imorgon när jag vaknar också, fick tillräckligt många av vinet som jag drack i går (alkohol alltså).

Vi hörs imorgon.

Sov sött.

Puss

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0