London, Fortnum & Mason

Photos 2010-12-27 20:05:22





Vi besökte Fortnum & Mason direkt när vi hade fått i oss lite mat eftersom vi bor alldeles, alldeles precis i närheten. Det är en butik som har funnits sedan 1700-talet vilket är helt otroligt och hela affären är fantastisk. Det finns massvis med färgglada typer av sötsaker, tekoppar, choklad, teér, marmelad och andra sådär fina engelska saker som jag aldrig kan få nog av. Jag kan vara där inne och titta på saker i timmar, det är så himla mysigt!


Tekoppar stod på fina runda lådor i långa rader. Alla hade sitt eget speciella utseende och var så söta och fina allihopa.


Skyltningen på Fortnum & Mason var nog det allra bästa. Där fanns de här fina provdockorna med underbara halsband.


Även gamla, gamla böcker.


Och en läsuggla!

EFTERÅT strosade vi runt på gatorna i de gigantiska folkmassorna. Vi besökte några av våra favoritbutiker men de flesta var på väg att stänga, vi bestämde i alla fall en rutt som vi ska gå imorgon på dagen. Och även fast det inte blev så mycket shopping just i dag kom vi självklart inte tomhänta hem. Jag hittade två ljuvliga plagg på Cos och mamma köpte en fin tröja hon med. Bilder på dem kommer imorgon.

Nu ska vi bara ta det lugnt här på hotellrummet, beställa roomservice och gå och lägga oss tidigt. Jag sov bara tre timmar i natt så känner mig ganska så sliten.

Vi hörs imorgon.

Puss



Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0