Skeptisk, jag?

Moi 2010-12-07 22:07:47

Bild: Är plåtad av okänd med Sagas (höger) kamera på Vilmas fest.

OKEJ
, bilden visar ganska tydligt hur jag känner mig just nu inför morgondagens prov i samhällskunskap. Det är en A-kurs, det är basic, det är ENKELT men min hjärna tycks helt plötsligt ha lagt ner hela nervsystemet och bara blivit en äcklig slimeklump. Med andra ord - har min förmåga att memorera saker nästintill ordagrant utan vidare ansträngning försvunnit! Jag vet inte hur jag ska överleva detta. Usch och fy.

Dessutom försvann den här dagen så fort, eller alltså, den gick långsamt men ändå så bara försvann den. Känns helskumt. Visserligen hann jag tvätta ungefär ett ton smutskläder, läsa färdigt Brott & Straff (det var bara 70 sidor vilket normalt sett tar mindre än en timme för mig) men sen då? Läste lite samhälle såhär på kvällskvisten men vad gjorde jag av resten av tiden? Jag tog en 25-minuters tupplur medan jag väntade på tvätten. Okej, jag erkänner att jag också kollade kanske 2 timmar på tv och vid sju somnade jag igen och sov två timmar, men ändå!

Aja, nu ska jag sluta spekulera och hoppa i säng istället. Vill ha ett utvilat huvud imorgon som kan tänka. Det vore ganska skönt.

God natt

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0