21 år senare

Photos 2011-04-30 12:13:00
I måndags skulle jag och pappa ut och äta. Vi promenerade från St Eriksplan hela vägen till Tegnérlunden för att hitta ett trevligt ställe, det mesta var ju stängt eftersom att det var annandag påsk. Det slutade med att vi hamnade på Rolfs Kök på Tegnérgatan. Vi båda tyckte att det var mycket passande eftersom att det var dagen efter mamma och pappa träffades där för exakt 21 år sedan.

Utanför stod en fin gul cykel, det gjorde det hela ännu lite trevligare. Jag gillar gula cyklar fruktansvärt mycket och de får mina mungipor att rycka muntert varje gång jag ser en.
Superfina lampor. Gillar klinkersen på väggarna också. Tummen upp!
Vi fick in bröd på en pinne! Första gången det händer när jag äter ute. Det borde göras oftare tycker jag!
Jag åt fisk- och skaldjursgryta eftersom att menyn domineras av kötträtter. Det har också blivit lite av min grej, att alltid beställa fisk- och skaldjurgryta. Det smakar faktiskt väldigt olika på olika ställen, så det blir aldrig tråkigt, det är faktiskt snarare tvärtom!
På väggarna hänger salt- och pepparkar. Det tycker jag både är praktiskt och en mycket fin detalt, speciellt till den råa gråa betongväggen. Men det är inte det enda som hänger på väggarna...
Det gör massvis med stolar också! Enligt min pappa har restaurangens utseende knappt förändras på 21 år. Det gillar jag. När vi hade ätit klart gick vi vidare till Grill som ligger ungefär bara 30 meter bort, för att dricka kaffe.
De hade tivolitema och en haj hängde i taket.

Det var allt för den gången. Ska visa er några fantastiska fynd som jag har gjort den här veckan senare i dag.

Puss

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0