Åh, ja

Moi 2011-02-11 22:14:43
Mubarak har avgått. Han har verkligen avgått. Egypten är på väg att bli en demokrati. Det är storslaget och jag är så tacksam över att få vara en del, om än en pytteliten, av den här händelsen.

Jag kan bara föreställa mig hur lättade egyptierna är. Tänker främst på vår underbara guide Khaled. På hans godhet, gästfrihet och omtänksamhet som han visade när han tog hand om oss under vår Egyptenresa. Jag tänker på hans familj, hans gamla far med sitt otroliga snickerihantverk, hans runda, mjuka mor som lagade mat över en eld på den lilla innergården i sällskap av en get, höns och en ko. På hans livfulla barn som nyfiket följde oss i hans hem, på hans fru med den silvriga sjalen och rosa klänningen som bjöd på riktigt egyptiskt rött te, men annars mest höll sig i bakgrunden. De kommer få ett helt annat liv, helt nya möjligheter och jag så himla glad för deras skull.

Åh.

Elfte februari tjugohundraelva. En historisk dag, värt att minnas.


Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0