Är det vårvädret?

Moi 2011-02-02 14:44:28
I NATT vaknade jag klockan 02.34 (om jag ska vara exakt) och kunde verkligen inte somna om. Jag försökte allt men det gick inte vilket slutade med att jag pallrade mig upp ur sängen vid fem, slängde ihop min vanliga grötfrulle och satte mig framför tvn. Hann se hela 3 program av det lilla sändningsutbudet så tidigt på morgonen innan det var dags att göra börja tänka på förberedelser inför skolan.

Köpte en kaffe på vägen till skolan för att minimera risken för att vara ett förfärligt vrak hela dagen (jag sov ju bara 3,5 timme totalt) och jag säger bara; tack gode gud för drycken! Visserligen har inte min hjärnat haft sin fulla funktion hela dagen, orden ur min mun har kommit ut lite omvänt eller så har jag bara tappat de helt men jag har ändå kunnat vara medveten, glad och till och med lite alert!

(Vanligtvis fungerar jag inte alls när jag har sovit så lite som i natt)

Då är alltså frågan: Är det kaffet som på något mirakulöst höger har lyckats förse mig med energi hela dagen eller är det helt enkelt det fantastiska vårvädret? Oavsett är jag mäkta imponerad över att fortfarande vara ganska pigg och tanken på att gå och lägga sig känns ganska långt borta, rentav onödig, faktiskt.

Jag kanske orkar åka ut till gymmet och trycka ur musklerna lite, eller är jag bara dum i huvudet som gör det? Förnuftet säger prompt "Ja, det är du", men träningstoken i mig tycker det är en strålande idé!

Jaja, får se lite. Nu ska jag nog hoppa i duschen eftersom jag fortfarande är svettig från dansen och sedan ska jag väl nog ta en powernap åtminstone så får vi se om det där med gymmet sedan. Har ju lite plugg som vore skönt att få gjort också.

Vi hörs!

Puss

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0