The sweet side of London

Inspiration 2011-01-14 13:51:57

Här var vi och mumsade världens godaste afternoon tea. Så himla typiskt engelskt. Nästa gång jag åker till London ska jag minsann gå på afternoon tea-runda och jämföra de bästa ställena i staden.


Ville först inte knäppa några bilder därinne eftersom det var så lugnt och tyst förutom då en livepianist satte sig och spelade lite då och då. Men passade sedan på när bordet bredvid oss tog gruppbilder hehe. Här är vårt bord, alltså, när vi var alldeles supernöjda, jag åt så himla många miniscones att det var svårt att hålla räkningen


Det var det.


En annan dag när vi promenerade i Soho tog vi en innan-lunch-fika på Hummingbird Bakery, som förövrigt är ett måste för alla tårt- och cupcakeälskare!




Ja, ni ser ju vilka fantastiska små kreationer de har. Mamma köpte en cupcake som var helt ljuvlig. Jag smakade bara lite på spetsen från en gaffel men det var en ren smaksensation, bara det lilla, det är tokigt! Vi köpte med oss en av deras bakböcker hem så nu ska jag minsann göra sådana där små ljuvligheter.

Puss


Note to self: Don't forget to translate! Anyway, if you are visiting London you should really have afternoon tea at Brown's and then reach orgasm for your taste buds at Hummingbird's bakery eating their adorable cupcakes.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0